مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام، جلد ۲۵، شماره ۴، صفحات ۴۳-۵۱

عنوان فارسی بررسی تاثیرآموزش مرتبط با کار، جابجایی شغلی، ارزشیابی عملکرد و پیشرفت شغلی در توسعه منابع انسانی در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال ۱۳۹۴
چکیده فارسی مقاله مقدمه: منابع انسانی از مهم ترین فاکتور های توسعه سازمانی می‌باشد. از این رو مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش، جابجایی شغلی، ارزشیابی عملکرد و پیشرفت شغلی در توسعه منابع انسانی انجام گرفت. مواد و روش‌ها: این مطالعه توصیفی- تحلیلی و از نوع مقطعی بود که بر روی 200 نفر از کارکنان شاغل در پردیس و ستاد دانشگاه علوم پزشکی ایلام انجام گرفت. جهت جمع آوری داده ‌ها از پرسشنامه بررسی عملکرد منابع انسانی استفاده شد. داده ‌های مطالعه با استفاده از نرم افزار آماری SPSS.21 و با استفاده از آزمون‌ های آماری تی مستقل و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ های پژوهش: نتایج نشان داد میانگین سنی، سابقه کاری و آموزش‌ های بدو خدمت در کارکنان ستاد دانشگاه به طور معناداری بیشتر از پردیس می‌باشد(05/0P<). یافته ‌های آزمون پیرسون حاکی از همبستگی مثبت و معنی دار بین عملکرد منابع انسانی با آموزش در ستاد دانشگاه بود (05/0P<) متغیر های آموزش (98/0±48/2) و ارزشیابی عملکرد (33/1±41/2) به ترتیب در پردیس و ستاد دانشگاه بالاترین میانگین نمره را در بین عوامل تاثیر گذار بر توسعه منابع انسانی به خود اختصاص دادند. بحث و نتیجه گیری: به کار گیری استراتژی‌ های مناسب در آموزش و ارزشیابی کارکنان می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد و توسعه منابع انسانی دانشگاه و واحدهای تابعه آن داشته باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Education Related to Work and Job Displacement and Performance Evaluation and Job Achievement on Human Resource Development in Staff of Ilam University of Medical Sciences in 2015-2016
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Human resource is the most important factor in organizational development. This study aimed to evaluate the effect of education, job displacement, performance evaluation and job achievement on human resource development.   Materials & methods: Two hundred employees working in Ilam University of medical science were participated in a cross-sectional study. Study instrument was self-report questionnaire to measuring human resource performance. Study data were analyzed by SPSS.21 and independent sample t-test and Pearson correlation were conducted.   Findings: Findings showed that the mean of age, work experience and delivering training to new comers in staff employees were significantly higher than Pardis employees (P< 0.05). Pearson results showed positive and significant correlation between the human resources performance in staff employees (P < 0.05). Education (2/48± 0.98) and Performance Evaluation (2/41±1/33) have highest mean score among the factors affecting the human resources development in Pardis and staff employees, respectively.   Discussion & conclusions: Application of appropriate education and assessment strategies can have significant impact on human resources performance and development.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مقداد کاظمی | meghdad kazemi
dept of occupational health engineering, faculty of public health, ilam university of medical sciences, ilam, iran
گروه مهندسی بهداشت حرفه ای، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی ایلام (Ilam university of medical sciences)

محسن جلیلیان | mohsen jalilian
dept of health education, faculty of public health, ilam university of medical sciences, ilam, iran
گروه آموزش بهداشت و ارتقا سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی ایلام (Ilam university of medical sciences)

مهرداد کاظمی | mehrdad kazemi
dept of occupational health engineering, faculty of public health, ilam university of medical sciences, ilam, iran
گروه مهندسی بهداشت حرفه ای، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی ایلام (Ilam university of medical sciences)

محمدامین رشیدی | mohamadamin rashidi
dept of occupational health engineering, faculty of public health, ilam university of medical sciences, ilam, iran
گروه مهندسی بهداشت حرفه ای، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی ایلام (Ilam university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://sjimu.medilam.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1154-7&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده ایمنی و بهداشت حرفه ای و ارگونومی شغلی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات