مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام، جلد ۲۱، شماره ۶، صفحات ۹-۱۵

عنوان فارسی سنجش رابطه استفاده از محیط های آموزش الکترونیکی و وب ۲ با مهارت های تحمل فشار روانی، کنترل تکانش و خودآگاهی هیجانی در دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور
چکیده فارسی مقاله چکیده مقدمه : فناوری های نوین همه عرصه های زندگی بشر و از جمله آموزش را متاثر نموده است و آموزش پزشکی از این امر مستثنی نیست. این پژوهش با هدف بررسی میزان دانش و مهارت دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور در زمینه کار با محیط های آموزش الکترونیکی، میزان اعتقاد آنها به اثربخشی استفاده از این محیط ها در فرایند یادگیری و سرانجام میزان کاربرد این محیط ها توسط آنها صورت گرفته است. مواد و روش ها : جامعه آماری این تحقیق، کلیه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور بوده اند که 370 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده، یک پرسشنامه محقق ساخته بوده که بر اساس ضریب آلفای کرونباخ پایایی آن برای متغیرهای اساسی تحقیق قابل قبول برآورد گردید. یافته های پژوهش : نتایج این تحقیق حاکی از این است که میزان اعتقاد 69.5 درصد از پاسخگویان به اثربخشی محیط های آموزش الکترونیکی در حد متوسط، میزان دانش و مهارت 48.9 درصد از پاسخگویان در زمینه کار با محیط های آموزش الکترونیکی در حد کم و میزان استفاده 43.0 درصد پاسخگویان از این محیط ها در حد کم بوده است. همچنین مقایسه پاسخگویان دختر و پسر نشان می دهد که میزان دانش و مهارت و همچنین میزان کاربرد محیط های آموزش الکترونیکی توسط پاسخگویان پسر بیش از پاسخگویان دختر بوده است. بحث و نتیجه گیری : با توجه به نتایج توصیه می گردد عوامل و موانع فراروی کاربرد محیط های آموزش الکترونیکی در دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور از دیدگاه دانشجویان این دانشگاه ها مورد بررسی قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش الکترونیکی، آموزش پزشکی، محیط های آموزش الکترونیکی

عنوان انگلیسی On Medical Sciences Universities students’ Application of E-learning Environments: A Case Study in Medical Sciences Universities in West of Iran
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Introduction: Information Communication Technology (ICT) has been influential in all aspects of human life as in medical education. This study has been conducted with the aim of investigation of students’ skills and knowledge regarding working in e-learning environments, their belief in the effectiveness of these environments in learning, and their application of these environments. Materials & methods: Participants of this study were all medical sciences students in west universities in Iran that 370 students of them were selected as sample of the study. Instrument of the study was a questionnaire, developed by the researcher, which its reliability was turned out as acceptable by adopting Cronbach Alpha coefficient. Findings: The results of this study indicate that 69.5 percent of respondents at a medium level believe in the effectiveness of e-learning environments, knowledge and skill of 48.9 of respondents regarding working in these environments was low, 43 percent of respondents used such environments at a low level. Male respondents had more knowledge, skill and application of e-learning environments than female ones. Discussion & Conclusion: Inspired by the findings, it is recommended to investigate obstacles and elements confronting students in application of e-learning environments in medical universities from students’ viewpoints.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین مهدی زاده | hossein mahdizadeh
university of ilam, ilam, iran
ایلام- دانشگاه ایلام
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ایلام (Ilam university)

مریم عزیزی | maryam azizi
ilam, iran ,payam-e-noor university of mehran
مهران- دانشگاه پیام نور

فریبا مهدی زاده | fariba mehdizadeh
ilam, iran ,medical sciences university of ilam
ایلام- دانشگاه علوم پزشکی ایلام
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی ایلام (Ilam university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://sjimu.medilam.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-256-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/48/article-48-23250.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تکنولوژی آموزشی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات