|
مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۴۵-۵۱
|
|
|
عنوان فارسی |
|
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده مقدمه : این پژوهش به منظور بررسی تأثیر مداخله آموزشی به روش میکر بر عملکرد شناختی- معنایی دانشآموزان کلاسهای سوم تا پنجم ابتدایی انجام شد . 60 نفر از دانشآموزانی که در پیش آزمون نمره کمتری کسب کرده بودند انتخاب و بطور تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل، دسته بندی شدند . متغیر مستقل در این پژوهش آموزش شناختی- معنایی به روش میکر بود . جهت محاسبه تأثیر مداخله آموزشی از روش تحلیل کواریانس (ANCOVA) استفاده شد . مواد و روش ها : ابزار مورد استفاده در این پژوهش خرده آزمونهای شناختی معنایی میکر است در ابتدا این خرده آزمونها بر روی دانش آموزان پایه های سوم تا پنجم ابتدایی هنجاریابی شد و سپس دانش آموزانی که در پیش آزمون نمرات کتبی را کسب کرده بودند تحت مداخله آموزشی به روش میکر قرار گرفتند. یافته های پژوهش : نتایج سه تحلیل کواریانس جداگانه ، حاکی از تفاوت معنی دار بین دو گروه آزمایشی و کنترل بود (001/0P<) ، به این ترتیب ، آموزش منجر به بهبود عملکرد شناختی-معنایی گروه آزمایشی شد . نتیجه گیری نهایی : نتایج این پژوهش لزوم توجه به شناسایی توانمندیهای دانشآموزان ( نقاط ضعف و قوت) در دوره ابتدایی و افزایش عملکرد شناختی آنها را مورد توجه قرار می دهد . |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Effect of Semantic – training Intervention Based on Meeker's Method on Semantic-cognitive Performance on 3rd to 5th Grade Elementary School Students in Isfahan |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abstract Introduction:The purpose of this research was to verify the effects of training intervention based on Meeker's method on semantic-cognitive performance on third to fifth grade elementary school students. Materials & Methods: The 60 students who scored lowest in the Per-tests were selected and assigned randomly as the experimental and control groups. There were 30 boys and 30 girls in each group. Findings: The results of three separate analysis of Covariance showed that there was a significant effect of training in the experimental as compared to the control group that is, the experimental group semantic-cognitive performance improved by training (p< 0/001). Conclusion: Thus, It is possible to identify the student's strengths and weaknesses at elementary school level by Meeker's Tests and train them to improve their weak points if there are any. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
جهانشاه محمدزاده | دانشگاه ایلام سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ایلام (Ilam university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://sjimu.medilam.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-30&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
en |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|